top of page

REFLEKTIONER
Här kan du läsa våra reflektioner om marknadsföring och media
Missa inga reflektioner - bli prenumerant!


16 okt. 2024
Maximera din B2B-marknadsföring
LinkedIn B2B Institutet och Media Science har släppt en ny rapport kopplat till Linkedin ads för video - missar vid framtagande av...


21 aug. 2024
EU tar grepp om digitaliseringen
Just nu är internet och digitalisering ett av EU:s huvudfokus. Under policyprogrammet "Digital Decade" eller "EU:s digitala decennium"...


25 apr. 2024
Det mesta som fungerar på B2C gör även det på B2B
Fungerar marknadsföringsstrategier för B2C även för B2B? Här är svaret.


12 feb. 2024
Får ditt varumärke tillräckligt med uppmärksamhet?
Med ett ständigt växande medialandskap av nya plattformar och medier som erbjuder annonseringsmöjligheter, är det inte helt lätt att veta...


28 nov. 2023
6 regler för effektivare marknadskommunikation
Sveriges Annonsörer har nyligen publicerat en studie där man analyserat effekten av totalt 307 kampanjer som tävlat i 100-wattaren...


4 juli 2023
Kortsiktig tillfredställelse eller långsiktig belöning? Receptet på framgång enligt forskningen.
Det kan vara förvirrande och stressande att avgöra vilka parametrar man skall mäta när det gäller reklam- och marknadsföringseffekter. Är...


12 sep. 2022
Är Share of Search marknadsförarens Heliga Graal?
Forskningen bakåt har kunnat se korrelationen mellan SOV (Share of Voice) och SOM (Share of Market). Men nu till problemet: Denna...


22 aug. 2022
Skaffa dig ett försprång ur en lågkonjunktur
Det är något speciellt med lågkonjunktur. Inte ens den vassaste ekonom kan exakt säga när den inträffar, hur allvarlig den blir eller hur...


29 okt. 2021
Varför även B2B marknadsförare måste bearbeta hela sin marknad
Som B2B-marknadsförare ska du inte spendera tid och pengar på att försöka övertyga hela din marknad att köpa – när endast några få...


7 sep. 2021
Nu är det bevisat: när varumärken slutar annonsera tappar de försäljning
En ny studie från Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science; världsledande inom forskning kring media och medieeffekter; visar hur...


25 mars 2021
Hur kommunicerar man hållbarhet på ett trovärdigt sätt?
Att hållbarhet är viktigt det vet vi, men hur skall företag kunna lyfta detta argument utan att det känns påklistrat eller falskt?...


2 feb. 2021
Ja, storleken HAR betydelse.
Digitala kampanjer har en tendens att fokusera på antal visningar framför verklig räckvidd. Hur många visningar en kampanj har fått är...


5 nov. 2020
Lägger du alla ägg i en (digital) korg?
Många går helt över till att lägga hela sin mediebudget i digitala kanaler. Vi hör hela tiden om hur digitala våra konsumenter är och att...

1 apr. 2020
Reklamräckvidd är bevisat viktigt för tillväxt – även för B2B.
De senare åren har varit väldigt många blivit övertygade om att överge traditionella medier för digitala. Och det kan man ha viss...
bottom of page